החל הדיון בכנסת לקראת אישור תיקון תקציב המדינה

חדשות קול חי No Comments on החל הדיון בכנסת לקראת אישור תיקון תקציב המדינה

החל הדיון במליאת הכנסת לקראת אישור תקציב המדינה המתוקן לשנת 2024. השר סמוטריץ: ״המצב הנוכחי מחייב התגייסות של הממשלה ושל כולנו כחברה. לאור האתגרים הכלכליים וחוסר הוודאות הבאנו לכאן היום תקציב אחראי שיאפשר לממשלה לנהל את המלחמה עד הניצחון תוך שמירה על אחריות פיסקאלית"

מליאת הכנסת צילום: ישראל רובין
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

מליאת הכנסת החלה את הדיון בקריאה הראשונה על הצעת חוק תקציב נוסף לשנת הכספים 2024.

שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', הציג את הצעת החוק: "התקציב שמונח בפניכם הוא הכרחי לעת הזו. בעיקרו הוא כולל שני מרכיבים עיקריים – הגדלה דרמטית של תקציב הביטחון ושל תקציבי הוצאות אזרחיות אחרות אשר הכרחיות לקיום המלחמה וכן הפחתות ביתר התקציבים לצד הגדלת הכנסות המדינה על מנת לממן חלק מהגידול. הוצאות המדינה בגין המלחמה הן חסרות תקדים, עליהן נלוות פגיעות בתוצר בשוק העבודה ובהכנסות המדינה.

חלק מהפגיעות ילוו אותנו בעתיד הנראה לעין ויכבידו על המשק. זו נקודת מפנה בכלכלה הישראלית המחייבת התגייסות של הממשלה ושל כולנו כחברה. זה משבר, יש גידול פרמננטי שילווה אותנו בשנים הקרובות בתוך התקציב כולל הוצאות אזרחיות – תוספת בריאות, בריאות הנפש, רווחה, גמלאות, נפגעי פעולות איבה, פיצויים ועוד. אני משוכנע שאם נתנהל באחריות – נעבור את המשבר הזה טוב. זה דורש מאיתנו התגייסות ואחריות.

לאור האתגרים הכלכליים וחוסר הוודאות הבאנו תקציב אחראי. התקציב, יחד עם התכנית המאזנת, יאפשר לממשלה לנהל את המלחמה עד הניצחון, כאשר הכלכלה תומכת את מאמצי המלחמה ככל שנדרש. הכול תוך שמירה על אחריות פיסקאלית שמייצרת אמון פיסקאלי במדינת ישראל. האמון הזה קריטי כדי למנוע הדרדרות של הכלכלה ולאפשר לנו לחזור מהר לנתיב של צמיחה".



0 תגובות